czwartek, 30 października 2014

Jesień z Powiślem

Uzdrawiające właściwości spacerów - wyjść z domu tak po prostu, i iść przed siebie. Pozwolić wiatrowi wywiewać myśli. Ostatnie słoneczne ślady na blokach. Tyły budowanych albo właśnie skończonych apartamentowców przy Tamce i Dynasach. Ślepa ścieżka rowerowa i ruiny rotundy sławnej niegdyś Panoramy Tatr, gdzie wczoraj zauważyłam przedziwny napis; niewielkie litery stojące na trawie. 


Usiadłam w pobliskiej kawiarni Kafka i myślałam, że tak może być, że czasem się nie mieści. A trzeba umieć z niego wybrać. 
W kawiarni wpadła mi w ręce niewielka książeczka-przewodnik, jak się okazało, już druga jego część. Ogarnij miasto to miejski przewodnik subiektywny, niebanalnie opisujący polskie miasta. Autorki tekstów w przewodniku, Magdalena Kalisz i Dorota Szopowska starały się pokazać współczesną Warszawę, kierując się różnorodnością i "pulsem" samego miasta, wybierając miejsca nowe i już znane. W Przewodniku znalazłam mnóstwo ciekawostek i przekonałam się do pomysłu odwiedzenia Muzeum Neonów na Mińskiej. Pójdę tam z moimi słuchaczami w przyszłym tygodniu. 
Przemyślany wybór miejsc i faktów z życia nie musi oznaczać pominięcia niektórych. Subtelnie zaznaczone, w odpowiednim czasie wypływają. Weźmy CV miasta Warszawy. 

Magdalena Kalisz, Dorota Szopowska, Warszawa. Ogarnij miasto. Miejski przewodnik subiektywny. Wydawnictwo Ogarnij Miasto Sp. z o.o.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz